State Opera of Georgia
  • აფიშა
    • სიახლეები
    • ოპერის სეზონი 2019/2020
    • ბალეტის სეზონი 2019/2020
    • ახალგაზრდა შემსრულებელთა პროგრამა
    • რეპერტუარი ოპერა/ბალეტი
    • გასული სეზონები
  • თეატრის შესახებ
    • თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელი
    • ადმინისტრაცია
    • თეატრის ისტორია
    • კონკურსი Opera Crown
    • ახალგაზრდული კლუბი „ლატავრა“
    • არქივი
    • ტექნიკური მონაცემები
    • ტური ოპერაში
  • ოპერა
    • ადმინისტრაცია
    • დირიჟორები
    • სოლისტები
    • კონცერტმაისტერები
    • რეჟისორები
    • ორკესტრი
    • გუნდი
    • ბავშვთა გუნდი
    • სადადგმო სამსახური
    • გასტროლები
    • გალერეა
  • ბალეტი
    • ბალეტის ხელმძღვანელი
    • ბალეტის ადმინისტრაცია
    • დასი
    • რეპერტუარი
    • გასტროლები
    • თბილისის ბალეტის ფესტივალი
    • გალერეა
    • პრესა
    • ჟურნალი „არაბესკი“
    • ბალეტის მეგობართა საზოგადოება
  • კონტაქტი
ENG
შემადგენლობა ინფო შინაარსი
 თბილისის ბალეტის ფესტივალი
29 ივნისი - ნიდერლანდების ცეკვის თეატრი 2. 20.00 
 
 
Sad Case
სოლ ლეონისა და პოლ ლაითფუტის ქორეოგრაფია
მუსიკა: პერეს პრადო:  Mambo no. 8;  Muchachita;  Always in my heart ;  Caballo Negro
ალბერტო დომინგესი:  Frenesi
რეი ბარეტო:  El Watusi
ტრიო Los Panchos:  Perfidia
აგუსტინ ლარა:  Maria Bonita
 
დეკორაციები და კოსტიუმები: სოლ ლეონი & პოლ ლაითფუტი
განათება: ტომ ბეფოორტი
მსოფლიო პრემიერა შედგა 1998 წლის 7 თებერვალს, Lucent Danstheater, ჰააგაში
ხანგრძლივობა: 22 წუთი
 
 
 
 
Short Cut
ჰანს ვან მანენის ქორეოგრაფია
მუსიკა: იაკობ ტერ ფელდჰაუსი: ნელი ნაწილი სიმებიანი კვარტეტიდან No. 3, „There must be some way out of here(1994); მეოთხე ნაწილი: „ფაიფურის ტრიანონი“ სიმებიანი კვარტეტიდან No. 1: „ვერსალი“ (1990) ©Donemus Publishing BV.
დეკორაცია და კოსტიუმები: კესო დეკერი
განათება: იან ჰოფსტრა
მსოფლიო პრემიერა შედგა 1999 წლის 27 იანვარს, Lucent Danstheater, ჰააგაში
ხანგრძლივობა: 16 წუთი
 
 
 
Midnight Raga 
მარკო გოეკეს ქორეოგრაფია
 
მუსიკა: რავი შანკარი: „Raga Puriya-Dhanashri. Gat in Sawarital“
ეტა ჯეიმსი: „I’d rather go blind“
განათება: უდო ჰაბერლენდი
დეკორაცია და კოსტიუმები: მარკო გოეკე
დრამატურგია: ნადია კადელი
ხანგრძლივობა:10 წუთი
მსოფლიო პრემიერა შედგა 2017 წლის 30 მარტს, Zuiderstrandtheater, ჰააგაში
 
 
 
Subtle Dust
სოლ ლეონისა და პოლ ლაითფუტის ქორეოგრაფია
მუსიკა - იოჰან სებასტიან ბახი: კანტატა #12, Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen, BWV 12; კანტატა #150; Nach Dir, Herr, Verlanget, Mich - სინფონია. BWV 150,
ტოკატა დო მინორი, BWV 911; პრელუდია და ფუგა რე მინორი, BWV 851. არანჟირების ავტორი - ალექსანდერ რასკატოვი. ©Internationale Musikverlage H. Sikorski, ჰამბურგი, Albersen Verhuur B.V., ’s-Gravenhage. კანტატა #152, Tritt Auf Die Glaubensbahn -კონცერტი. BWV 152; სავიოლინო კონცერტი #2 მი მაჟორი - ადაჯო, BWV 1042-2; „გოლდბერგის ვარიაციების“ არია, BWV 988; არანჟირების ავტორი - ვიქტორ კისინი .„მძინარე ვეშაპები“ - ბუნების ხმები.
 
 
განათება: ტომ ბეფორტი
ვიდეო: სოლ ლეონი, პოლ ლაითფუტი, რაჰი რეზვანი
კოსტიუმები: ჯოუკ ვისერი, ჰერმიენ ჰოლანდერი
დეკორაცია: სოლ ლეონი & პოლ ლათფუტი
მსოფლიო პრემიერა შედგა 2018 წლის 8 მარტს, Zuiderstrandtheater, ჰააგაში
ხანგრძლივობა - 28 წუთი

Sad Case
 
Sad Case 1998 წელს შეიქმნა, როდესაც სოლ ლეონი მათ ქალიშვილზე შვიდი თვის ფეხმძიმე იყო. ამ ბალეტს ერთ-ერთი მთავარი ადგილი უკავია ლეონისა და ლაითფუტის ერთობლივ ნამუშევრებში. ამის შემდეგ, ბალეტი მის ადაპტირებულ ვერსიად შეიცვალა. მექსიკური მამბოს მუსიკაზე გასაოცარი და მიწიერი მოძრაობები გამოხატავენ სატირულ და კლასიკურ მომენტებს შორისა არსებული დაძაბულობის მუდმივ ძიებას.
 
 
 
Short Cut
 
„იაკობ ტერ ფელდჰაუსი ქმნის მუსიკას სმენის საშუალებით, ხოლო მე ქორეოგრაფიას ვქმნი თვალებით.“
 
„ამ ქორეოგრაფიისთვის, სინამდვილეში, ვეძებდი გრძელ ადაჯოს. როდესაც პირველად ამ სიმებიან კვარტეტს შემთხვევით მანქანაში მოვუსმინე, ძალიან გაოცებული დავრჩი. შეძრული ვიყავი ტონალობით, მუსიკაში არსებული პოეტურობითა და წარმმართველი რიტმით. საბოლოოდ, რიტმი არის ცეკვის საფუძველი, როგორც ეს ბალანჩინმა თქვა. თუმცა ეს ნაწარმოები ახლოსაა, მიზიდულია მიწისკენ. ყველაფერი მიმართულია ქვემოთ. ქორეოგრაფია მიწას „ეკრობა“. ჩემი გამოცდილებით, იგი ეხმიანება ზუსტად იმას, რასაც იაკობ ტერ ფელდჰაუსი მუსიკის საშუალებით ქმნის.“ ჰანს ვან მანენი. 
 
Midnight Raga 
გოეკე აერთიანებს შუაღამის ღრმა სევდას თავის ნაწარმოებთან Midnight Raga, რომლის სათაურიც კლასიკური ინდური მუსიკიდან მომდინარეობს. რაგა საბაზისო მელოდიური სტრუქტურაა, რომელიც ხშირად ემოციურად შეესატყვისება დღის კონკრეტულ დროს. ჩვეულებრივ, გოეკე ნამუშევარს არ იწყებს მუსიკით. ამჯერად, ეს განხვავებული შემთხვევაა: ათვლის წერტილია რავი შანკარის ინდური მუსიკა. ქორეოგრაფს მოეწონა ორივე: ინდოელთა მისტიკურობა და მუსიკის ახირებული თვისება. იგი ასევე ბედნიერი იყო იმ იდეით, რომ შეეძლო გამოეყენებინა ინდური მუსიკა ინდური ცეკვის ელემენტების აღდგენის გარეშე. „ინდოეთით დიდ ხანს ვიყავი გატაცებული, გამომდინარე იქიდან, რომ ცხოვრება იქ უფრო მეტად კონცენტრირებული და დაძაბულია, მაგრამ ამასთანავე, იგი მოჩვენებით არამატერიალურია და ბევრი ადამიანი უბრალოდ საშინელ სიღატაკეში იღუპება. ვფიქრობ, რომ სიკვდილის შემდეგ რიტუალურ კრემაციას აქვს როგორც წარმტაცი ამასთანავე, გამანადგურებელი ძალა“. მიუხედავად აზიურ-ინდური შთაგონებისა, რომელიც აბრეშუმის მძიმე, ლურჯ კოსტიუმებზეც აისახა, ერთი რამ ნამდვილად თავიდანვე უტყუარია: მოძრაობის ნერვული ენა, რაც გოეკეს ხელწერისთვის ასე დამახასიათებელია, ზედგამოჭრილი აღმოჩნდა ორი მოცეკვავისთვის: გვიდოსა და ალექსისთვის, რაც მათ თავიანთი სხეულის თითოეულ ძარღვში გაითავისეს.
ნადია კადელი.
 
 
 
Subtle Dust
„ჩვენ კვლევა-ძიება არ უნდა შევწყვიტოთ და ძიების ბოლოს მივალთ იქ, საიდანაც დავიწყეთ და მოგვეჩვენება თითქოს ეს ადგილი პირველად ვნახეთ“ - თომას ელიოტი
 
„ბოლოს ი. ს. ბახის მუსიკაზე 2001 წელს ვიმუშავეთ. მას დიდი გავლენა ჰქონდა ჩვენს ნამუშევარზე, ამგვარად, ჩვენი მხრიდან ნათელი და გაცნობიერებული გადაწყვეტილება იყო, რომ მორიგ მოგზაურობაში კვლავ მას დავბრუნებოდით. ბახის თითქმის ყველა ნამუშევარი, რომელიც ჩვენ ამ ბალეტისთვის შევაგროვეთ, მისი ჯადოსნური მუსიკის ტრანსკრიპციის ან ინტერპრეტაციის სახითაა წარმოდგენილი. მისი მუსიკა, როგორც წყარო - შეულახავი რჩება, თუმცა ტრანსფორმირებულია. ტრანსფორმაცია მნიშვნელოვან როლს თამაშობს ჩენს ცხოვრებაში ყველა დონეზე, იქნება ეს ფიზიკური, ემოციური, თუ სულიერი. ჩვენი ნამუშევარი აბსტრაქტულად რჩება, თუმცა რა იქნებოდა უფრო წმინდა გზა იმისა, რომ ჩვენი ქორეოგრაფიული გაორება შეადარო როგორც ფიზიკური ინსტინქტის, ისე ინტელექტუალური ფიქრის კონცეფციას, რომელიც გარდაიქმნება ორივეს მიერ შექმნილ მესამე ელემენტად? სიმბიოზი. ჩვენ გვსურდა, რომ ამ ნამუშევარს მაღალი ხარისხი ეჩვენებინა ამ ახალგაზრდა და ნიჭიერ მსახიობებთან ერთად, რათა მათ საშუალება ჰქონოდათ, გაზრდილიყვნენ და შეცვლილიყვნენ ისევ თავიანთ საწყისებთან დაბრუნების მეშვეობით, ციკლებთან ერთად ცურვითა და ბუნებასთან ხელახლა დაკავშირებით. ჩვენ ყველა შევხვდებით ასეთ წყაროს, რომელიც მოთმინებით გველოდება“. სოლ ლეონი და პოლ ლაითფუტი.


  • აფიშა
    • სიახლეები
    • ოპერის სეზონი 2019/2020
    • ბალეტის სეზონი 2019/2020
    • ახალგაზრდა შემსრულებელთა პროგრამა
    • რეპერტუარი ოპერა/ბალეტი
    • გასული სეზონები
  • თეატრის შესახებ
    • თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელი
    • ადმინისტრაცია
    • თეატრის ისტორია
    • კონკურსი Opera Crown
    • ახალგაზრდული კლუბი „ლატავრა“
    • არქივი
    • ტექნიკური მონაცემები
    • ტური ოპერაში
  • ოპერა
    • ადმინისტრაცია
    • დირიჟორები
    • სოლისტები
    • კონცერტმაისტერები
    • რეჟისორები
    • ორკესტრი
    • გუნდი
    • ბავშვთა გუნდი
    • სადადგმო სამსახური
    • გასტროლები
    • გალერეა
  • ბალეტი
    • ბალეტის ხელმძღვანელი
    • ბალეტის ადმინისტრაცია
    • დასი
      • წამყვანი სოლისტები
      • სოლისტები
      • კორდებალეტი
      • პედაგოგ-რეპეტიტორები
      • რეჟისორები და კონცერტმაისტერები
    • რეპერტუარი
    • გასტროლები
    • თბილისის ბალეტის ფესტივალი
    • გალერეა
    • პრესა
    • ჟურნალი „არაბესკი“
    • ბალეტის მეგობართა საზოგადოება
  • კონტაქტი

fb.png  twit.png  insta.png  youtube-(1).png

©2015-2019, სსიპ ქ. თბილისის ზაქარია ფალიაშვილის სახელობის
ოპერისა და ბალეტის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი